Dit kennisproduct beschrijft de aanpak die SPARK Campus gebruikt bij het inrichten van hybride leren met casuïstiek uit de bouwsector, in samenwerking met onderwijsinstellingen.
Binnen hybride leermethodieken wordt er een sterke verbinding gelegd tussen het onderwijs en het werkveld door samen te werken aan projecten. Dit heeft positieve effecten op de skillsontwikkeling van studenten en het draagt ook actief bij aan nieuwe innovaties.
Veelal staat bij hybride leren het onderwijs centraal. Door echter de vraagstukken uit het bedrijfsleven centraal te stellen, ontstaat er een andere dynamiek. Het bedrijfsleven omarmt de leervorm meer en de studenten zijn betrokken bij vraagstukken die écht leven. Dit creëert een mate van urgentie waardoor alle partijen ‘meer op scherp’ staan.
Hybride leren brengt het werkveld en het onderwijs op een gestructureerde en methodische wijze dichter bij elkaar. Er ontstaat meer begrip voor elkaars uitdagingen en dit zorgt voor betere samenwerking. Uiteindelijk leveren de onderwijsinstellingen studenten af die beter zijn voorbereid op het werk.
David de Witt
SPARK Campus
E david@sparkcampus.nl
T 06–10423105
Voor professionals en organisaties die aan de slag willen met hybride leren.
Met een regionale aanpak richten we ons op skills ontwikkeling bij huidige en toekomstige vakmensen uit de ontwerp-, bouw- en technieksector. Dit doen we om de toepassing van innovaties die bijdragen aan een CO2-vrije en toekomstbestendige leefomgeving in de praktijk te versnellen.
Meer weten over het programma?
Neem contact op met Goedele Geuskens
E goedele.geuskens@tno.nl